کد مقالهtakba0075 دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ راهی موفق برای دستیابی به نتایج معنادار در کسب و کار است. اما برای رسیدن به این هدف، باید بدانیم که این استراتژی در مورد چیست، چگونه کار می کند و انواع دیجیتال مارکتینگ که می توان از آنها استفاده کرد،کدامند؟

اگر می خواهید ترافیک تان را افزایش دهید، تعداد بیشتری مشتری جذب کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید، تیم ها یا مخاطبان را درگیر کنید، درک هر نوع بازاریابی دیجیتال ضروری است.

در این مقاله سعی داریم تا به شما کمک کنیم درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید. در ادامه انواع روش های دیجیتال مارکتینگ را معرفی میکنیم:

  1. بازاریابی محتوا

مصرف کنندگان تشنه کسب اطلاعات در مورد چگونگی حل مشکلات یا برآورده کردن خواسته های خود هستند.

اگر برند شما آن را از طریق محتوای باکیفیت و مفید در اختیار آنها قرار دهد، اعتماد آنها را به دست خواهید آورد.

بنابراین، توسعه کسب‌وکار شما در بازار جایگاه اقتدار را به دست می‌آورد و زمانی که نیاز به تصمیم گیری دارد، انتخاب مشتری خواهد بود.

این روش شامل ارائه پاسخ به سوالات مخاطبان با انتشار محتوای مفید است.

ممکن است در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها یا کانال های دیگر انجام شود. حتی فرمت های خاصی برای دستگاه های تلفن همراه وجود دارد، مانند برنامه ها و اعلان های فشار.

هر کانال ممکن است فرمت متفاوتی را درخواست کند. اهداف ممکن است از طریق انواع مختلف محتوا نیز به دست آیند، مانند پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، ویدئوها، آزمون ها، قالب ها، برگه های داده و غیره.

  1. SEO (بهینه سازی موتور جستجو)

وقتی تولید محتوا را در شرکت خود شروع می کنید، عموم مردم باید بتوانند آن را پیدا کنند.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو به محتوای شما اجازه می دهد تا در رتبه های برتر موتورهای جستجو قرار گیرد. به این ترتیب، وب سایت شما توسط شخصی پیدا می شود که به طور فعال به دنبال چیزی است که شما ارائه می دهید.

برای اعمال سئو، باید کلمات کلیدی را بدانید که مخاطبی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید در حال جستجو هستند. سپس، شما باید محتوای خود را بر اساس این شرایط توسعه دهید.

طبق ژورنال موتورهای جستجو، 91.5 درصد از ترافیک وب توسط سایت های فهرست شده در صفحه اول گوگل به اشتراک گذاشته می شود. اولین جستجوی ارگانیک گوگل، خود 32.5 درصد از ترافیک را جمع آوری می کند.

و 51 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است. ترافیک ارگانیک همان ترافیکی است که شما از طریق محتوای با کیفیت بالا که توسط جستجو در Google یا Bing پیدا می شود، به عنوان مثال فتح می کنید.

همانطور که می بینید، سئو را نمی توان نادیده گرفت.

  1. SMM (بازاریابی رسانه های اجتماعی)

SSM یا بازاریابی رسانه های اجتماعی، همانطور که از نام آن پیداست، روشی است که از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ برند، محصول یا محتوا استفاده می کند.

مانند بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، می توان آن را به صورت ارگانیک، پرداخت برای تبلیغات یا هر دو به طور همزمان انجام داد.

شما می توانید محتوای خود را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید یا تبلیغات ایجاد کنید و برای دسترسی به یک جامعه خاص هزینه کنید.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی خود به عنوان یک کانال ارتباطی مستقیم با مخاطبان خود استفاده کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که آنها را همیشه به روز نگه دارید و نظارت کنید.

بازاریابی دیجیتال راهی موفق برای دستیابی به نتایج معنادار در کسب و کار است. اما برای رسیدن به این هدف، باید بدانیم که این استراتژی در مورد چیست، چگونه کار می کند و انواع بازاریابی دیجیتالی که می توان از آنها استفاده کرد.

  1. دیجیتال مارکتینگتبلیغات پولی

روش هایی برای پرداخت هزینه رسانه در وب وجود دارد. همانطور که در SSM توضیح دادیم می توانید در شبکه های اجتماعی و همچنین در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ تبلیغ کنید.

تبلیغات پولی ساخته شده برای موتورهای جستجو در بالای SERP، قبل از نتایج ارگانیک ظاهر می شود.

این نوع دیجیتال مارکتینگ ممکن است مدل های پرداخت متفاوتی داشته باشد. رایج ترین آنها عبارتند از:

PPC یا پرداخت به ازای کلیک: پرکاربردترین مدل پرداخت برای رسانه ها در وب است و تقریباً در همه استراتژی های  دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، شما به طور کلی از طریق یک پیشنهاد در حراج کلمات کلیدی، کلیک روی تبلیغ خود را خریداری می کنید.

CPM یا هزینه به ازای هر مایل: نمایش‌ها مدل رایج دیگری است. زمانی که با یک کلمه کلیدی کوتاه کار می کنید سودمندتر است. معمولاً مدل PPC راهی برای پرداخت فقط برای آنچه استفاده می شود است.

بازاریابی ایمیلی

هر روز پیام های ایمیل زیادی ارسال می شود و برخی هنوز هم می گویند که بازاریابی ایمیلی مرده است.

اگر از این نوع بازاریابی دیجیتال به صورت استراتژیک استفاده کنید، ممکن است به نتایج قابل توجهی برسید.

راهی برای انجام این کار این است که مشترکین خود را با محتوای مفید و مرتبط به روز نگه دارید.

در استراتژی بازاریابی ورودی، ایمیل بخش مهمی از موفقیت است. اگر فرآیند را خودکار کنید، می‌توانید مشتری خود را از طریق قیف بازاریابی هدایت کنید.

علاوه بر این، ایمیل ها نیز یک کانال مستقیم برای برقراری ارتباط با مشتریان شما هستند.

بازاریابی پیام فوری

استفاده از برنامه های پیام فوری در حال افزایش است. علاوه بر واتس اپ، تقریباً تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیام های مستقیم خود را دارند و این یک فرصت فوق العاده برای استراتژی های بازاریابی است.

هنگامی که مشتریان شما نیاز به پشتیبانی دارند، می توانند با این کانال ها تماس بگیرند تا پاسخی سریع دریافت کنند که برای برند شما و رابطه بین آن و مشتریان شما بسیار مثبت است.

بازاریابی وابسته

در بازاریابی وابسته، تولیدکنندگان محتوا برای هر تبدیلی که برای یک محصول یا خدمات دریافت می کنند، سفارش داده می شوند. در واقع، این تولیدکنندگان محتوا مانند یک تیم فروش برای کسب و کار شما کار می کنند.

آنها محتوای مرتبط و اصلی خود را ایجاد می کنند و خدمات/محصول شما را با استفاده از یک پیوند ذکر یا ستایش می کنند. اگر مخاطبان آنها برای خرید کلیک کنند، شما برای هر فروش به آنها پول می دهید.

بهترین مزیت Affiliate Marketing این است که شما نیازی به داشتن مخاطبان زیادی ندارید زیرا به جامعه ای خواهید رسید که توسط تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است.

اینفلوئنسرهای دیجیتال نمونه ای از تولیدکنندگان محتوا هستند که ممکن است در این نوع بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند.

بازاریابی تأثیرگذار

هنگامی که در مورد تأثیرگذاران دیجیتال صحبت می کنیم، زمان آن است که توضیح دهیم آنها چه کسانی هستند: متخصصان موضوعات خاص با مخاطبان زیادی که به آنچه می گویند علاقه مند هستند.

اینفلوئنسرهای دیجیتال ممکن است محتوای خاصی را برای برند شما تولید کنند اگر با صدای آنها مطابقت داشته باشد.

آنها می توانند آزمایشات عمومی محصولات شما را انجام دهند و نتایج را بدون توجه به مثبت یا منفی به عموم خود نشان دهند. بنابراین، آنها قدرت تمجید یا تخریب برند شما را دارند.

برندهای بیشتری از اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی های خود استفاده می کنند و به نتایج خوبی می رسند.

بازاریابی موبایلی

امروزه اگر می‌خواهید به مشتریان دسترسی پیدا کنید، بازاریابی تلفن همراه تقریباً اجباری است.

تحقیقات گوگل نشان می دهد که 27 درصد از جمعیت جهان از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کنند و سفر مصرف کننده به طور فزاینده ای پیچیده می شود.

بازاریابی موبایلی فقط یک روند نیست. برای برندهایی که مایلند همیشه در کنار مشتریان خود باشند، باید واقعیت داشته باشد. برخی از روش های سرمایه گذاری در بازاریابی تلفن همراه عبارتند از:

یک برنامه ایجاد کنید: و هنگامی که می خواهید با مخاطبان خود صحبت کنید، اعلان های فشار را پخش کنید.

بازاریابی پیام رسان فوری را بپذیرید: مستقیماً با مردم خود صحبت کنید.

محصولات یا خدمات را بر اساس موقعیت جغرافیایی ارائه دهید: و جایی باشید که مصرف کنندگان شما هستند.

پتانسیل پیامک را کشف کنید: مخاطبان خود را در مورد علایق خود به روز نگه دارید.

ارائه محتوای موبایل: توجه عمومی خود را با محتوای جذابی مانند ویدیوها که می‌توانند در هر جایی مصرف کنند، جلب کنید.

بازاریابی ویدئویی

طبق وبلاگ Think With Google،  دو میلیارد نفر در ماه به دنبال چیزی در یوتیوب هستند.

سرگرمی، اخبار، نحوه انجام کاری، محتوا برای مطالعه، هر چه باشد، فرصت بزرگی برای دستیابی به مشتریان جدید است.

همانطور که می بینید، این فرصت خوبی برای تسهیل فروش است.

 

بازاریابی صوتی

در عصر موبایل، بازاریابی صوتی سزاوار توجه بازاریابان است. حتی اگر پویایی یکسانی در ویدیوها وجود ندارد، فرمت هایی مانند پادکست ها به طور فزاینده ای مصرف می شوند.

در واقع، پادکست‌ها پدیده‌ای معتبر هستند و مخاطبان رادیو را به خود جذب می‌کنند، مخصوصاً زمانی که مردم در حال حمل و نقل هستند یا کارهای مکانیکی مانند تمیز کردن خانه یا کار کردن انجام می‌دهند.

بازاریابی واقعیت مجازی

VR یا واقعیت مجازی در حال حاضر در زندگی ما وجود دارد و ممکن است توسط بازاریابان برای دستیابی به مخاطبان یک برند مورد استفاده قرار گیرد. این توانایی را به ارمغان می آورد تا به عموم شما تجربه ای همه جانبه با نام تجاری، محصول یا خدمات ارائه دهید.

تأثیر این نوع ارتباطات بر مردم تقریباً فراموش نشدنی است و برند شما را از سایرین در همان بخش بازار جدا می کند.

با در نظر گرفتن یک نوآوری، بازاریابی واقعیت مجازی، برند شما را با یک ایده مدرن مرتبط می کند و کسب و کار شما را در موقعیتی نوآورانه، جلوتر از زمان شما قرار می دهد.

در نظر گرفتن این نوع بازاریابی دیجیتال می تواند یک مزیت رقابتی باشد.

همانطور که در حین خواندن این مقاله مشاهده کردید، راه‌هایی برای بهبود فروش وجود دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید نتایج بهتری بگیرید، باید در اسرع وقت یک یا چند مورد از آنها را در برنامه بازاریابی دیجیتال خود اعمال کنید.

اگربه دنبال روش های جدید کسب درآمد ارزی هستید حتما با مشاوران ومتخصصان تکبا همراه باشید.

Whatsapp09103104065

 

مشاهده مطلب
12 نکته برای نام گذاری و انتخاب نام استارتاپ و کسب و کار شما