اقدامهای لازم جهت راه اندازی یک کسب و کار (نه استارت آپ)

در این مقاله گام‌های آزمایش‌شده در مورد نحوه شروع یک کسب‌ وکار، چه اولین یا دهمین کسب ‌وکارتان باشد، از پیدا کردن و اعتبار بخشیدن به ایده تجاری تا تعیین استراتژی لجستیک و در نهایت راه‌اندازی محصول یا خدمات مد نظر راهنمایی می‌کند. این راهنمای چک لیست برای کارآفرینانی است که می خواهند اولین گام های شروع یک کسب و کار جدید (نه استارت آپ) را فرابگیرند.

گام اول: تعیین ایده کسب و کار

اگر به این فکر می کنید که چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنید، ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. مانند سایر مشاغل موفق، ابتدا باید مطمئن شوید که ایده تجاری خوبی دارید. از آنجا، می توانید محصول یا خدماتی بسازید که نیاز مصرف کنندگان را برطرف کند. اما قبل از اینکه وارد هر چیزی شوید، باید مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام می دهید. این بسیار مهم است، زیرا تنها حدود 79.4 درصد از شرکت ها در اولین سال فعالیت خود زنده می مانند.

بنابراین، چه در دوران بازنشستگی یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید یا فقط به دنبال کسب پول نقد بیشتر باشید، باید استراتژی‌های رشد راه‌اندازی مناسب را پیدا کنید. از اینکه یک شرکت انفرادی باشید و شرکت خود را به تنهایی راه اندازی کنید نترسید زیرا همیشه می توانید رشد کنید و بعداً کارمندانی را استخدام کنید.

برای کمک به ایده گرفتن، به این گزینه های راه اندازی آسان فکر کنید:

  • مشاوره کسب و کار
  • خدمات نظافتی
  • تهیه و حسابداری مالیاتی
  • برنامه ریزی رویداد
  • ساخت جواهرات
  • خدمات کپی رایتینگ
  • آموزش خصوصی
  • طراحی گرافیکی
  • محوطه سازی
  • برنامه ریزی مالی
  • عکاسی
  • تولید محتوا
  • نویسندگی
  • وبلاگ نویسی
  • خدمات تحویل غذا
  • سرویس دستیار مجازی
  • خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی
  • فروش دوره های آنلاین
  • بازاریابی
  • ویرایشگر فیلم
  • تجارت الکترونیک
  • مسئول خرید شخصی
  • صنایع دستی
  • مراقبت از کودک یا سالمندان
  • مشاوره های آنلاین
  • و…
مشاهده مطلب
گامهای راه اندازی یک کسب و کار (نه استارت آپ) - قسمت هشتم

در گام تعیین ایده تیم مشاوره توسعه کسب و کار تکبا با دریافت رزومه شما و برگزاری یک جلسه مشاوره، شما یک لیست از ایده های تجاری توصیه شده برای فعالیت شما را تهیه مینماید.

گام دوم: تحقیق در مورد ایده کسب و کار

درباره ایده کسب و کار خود تحقیق کنید

هنگامی که ایده کسب و کار کوچک خود را دارید، قدم بعدی شما این است که ببینید آیا ارزش دنبال کردن آن را دارد یا خیر؟ برای این کار بر تحقیقات بازار تکیه کنید و حتما رقابت خود را تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا علاقه مخاطبان خود را بسنجید و برای انجام موفقیت آمیز تحقیق، لازم است تا:

  • مشتریان هدف خود را شناسایی کنید: می توانید این کار را با مشاهده اینکه چه کسانی از محصول شما سود می برند انجام دهید. شما همچنین می خواهید عواملی مانند سن، مکان و حتی وضعیت تاهل را بررسی کنید.
  • مخاطبان خود را درگیر کنید: هنگامی که می دانید مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، نظرسنجی انجام دهید و مستقیماً با مردم صحبت کنید تا بازخورد بیشتری کسب کنید. رسانه های اجتماعی را نیز نادیده نگیرید، که می تواند مکان مناسبی برای تعامل با آنها باشد.
  • به رقبا نگاه کنید: تجزیه و تحلیل محصولات یا خدمات رقیب می تواند به شما ایده ای از آنچه در حال حاضر در صنعت شما وجود دارد بدهد. این می تواند به شما کمک کند راه هایی برای بهبود ایده خود پیدا کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا قبل از صرف زمان و هزینه برای ایجاد آن، نقاط ضعف موجود در محصول یا خدمات خود را مشخص کنید. حتماً در طول این فرآیند به قیمت‌های رقیب خود توجه داشته باشید، که به شما نشان می‌دهد در حال حاضر چقدر مشتریان برای محصولات مشابه هزینه می‌کنند.
مشاهده مطلب
گامهای راه اندازی یک کسب و کار (نه استارت آپ) - قسمت دوم

به عبارت دیگر برای تحقیق در مورد ایده کسب و کاری که انتخاب نموده اید، با پرسیدن چند سوال اساسی ذیل شروع کنید تا آن را اصلاح کنید:

  • چرا؟ در مورد هدف کسب و کار خود و نیازهای آن فکر کنید. (درمورد دلیل راه اندازی کسب و کار خود به اندازه کافی شفاف باشید تا بتوانید هدف آن را در یک جمله توصیف کنید.)
  • چی؟ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید چیست؟
  • چه کسی؟ مشتریان یا مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ در توصیف ویژگی های جمعیت شناختی، مانند سن، جنسیت، سطح درآمد، موقعیت مکانی و سایر عوامل خاص باشید.
  • چگونه؟ برنامه خود را برای توسعه محصول یا خدمات خود و ارائه آن به مشتریان یا مشتریان خود شرح دهید.

البته شما میتوانید به جای شروع یک تجارت از صفر، گزینه دیگر این است که با امتیاز یک شرکت تاسیس شده کسب و کار خود را آغاز نمایید، در این مورد بصورت اختصاصی مقاله خواهیم نوشت.

گام دوم تحقیق در مورد ایده کسب و کار؛ یک گام تخصصی محسوب میشود که میتوانید از تیم مشاوره توسعه کسب و کار تکبا در این زمینه نیز راهنمایی لازم را دریاقت نمایید. لذا از طریق راههای ارتباطی ذکر شده در فرم تماس با ما میتوانید درباره گام یک و دو توضیح داده شده در این مقاله با هم همکاری داشته باشیم.